Garhelenth یکی از معدود گروه های فعال بلک متال ایران ، اخیرا آلبوم موفقی به نام About Pessimistic Elements & Rebirth of Tragedy را توسط Satanath Records منتشر کرده است. اولین بازخورد من بعد از شنیدن آلبوم از این گروه دو نفره (متشکل از Hilnorgoth و Sagroth)، تاثیرات موسیقی اواخر دهه 90 بلک متال نروژ بر فضاسازی کلی این آلبوم بود. منحصرا، زمانی که اِلمان های خارجی به ساختار محدود بلک متال (Raw/True Black Metal) ورود کرده اند. البته این تاثیرپذیری محدود به Garhelenth نیست و این نوع تاثیر پذیزی در آهنگسازی در اکثر کارهای پروژه های موفق بلک متال ایرانی شنیده می شود. وفادار بودن به الفبای بلک متال (تردیشنال بلک متال) در طول تمام 28 دقیقه زمان این آلبوم قابل تقدیر است. اِلمان های خارجی مانند افکت ها (صدای زنگ ناقوس و …) همواره با ریف های سریع گیتار و درامز همراهی میشه و زمانی که قطعه شکل کامل خود می رسد، شنونده ی یک موسیقی ناب (ملودیک / کلاسیک) بلک متال هستیم. Destruction of the Will و Moral to Pessimist قطعات برجسته این آلبوم هستند که اتفاقا شروع کننده و پایان برنده این آلبوم هم هستند. از نقش پر رنگ وکال این اثر نباید گذشت. وکال در آثار ایرانی معمولا با اغماض شنونده رو به رو می شود و از آنجایی که موسیقی گوش خراش نباشد، نمره قبولی میگیرند اما در اینجا وکال همواره پر شور ادوات موسیقی را رو به جلو می برد. نکته مهم دیگری که وکال خوب ادا می کند، شعر می باشد. حتی با نگاهی سطحی به اشعار این آلبوم می شود دریافت که ذهنیت مشخصی پشت خلقت این آثار بوده است. برداشت شخصی من از محتوای این آلبوم به موضوع روابط شخص با خویش و اطراف (self conflict and interpersonal conflict) محدود می شود که آن در برگیرنده موضوعات: حقیقت ، نفرت ، ویرانی ، جنگ و .. است. ریتم گیتار و ریف های اینترو در هر قطعه به اندازه کافی جذاب هست که شنونده را وادار به شنیدن ادامه آهنگ می کند. شنیدن این آلبوم را از طریق بندکمپ با کیفیت بالا توصیه میکنم.

 

 

 

فیسبوک Facebook

اینستاگرام Instagram